آغاز طرح توسعه فضای سبز در واحد‌های هفتگانه نیشکری خوزستان  

با غرس ۱۶۰ هزار اصله نهال آکالیپتوس، طرح توسعه فضای سبز در واحد‌های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی خوزستان شروع شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا عصاره نژاد مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) گفت: نیمی از ۱۶۰ هزار اصله نهال آکالیپتوسدر ۸۰ هکتار از زمین‌های شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی کشت می‌شود و بقیه در سایر مجتمع‌های وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی غرس خواهد شد.

او با بیان اینکه در ۵ سال آینده یک میلیون اصله نهال در سطح ۸۰۰ هکتار از زمین‌های این شرکت با هدف حفظ محیط زیست و استفاده از چوب درختان آکالیپتوس برای تولید چوب صنعتی در کارخانه ام. دی. اف که در جوار این شرکت قرار دارد کشت می‌شود، افزود: توسعه فضای سبز و تجاری سازی چوب این درخت می‌تواند به ایجاد اشتغال مولد و افزایش ثروت ملی منجر شود.

عصاره نژاد بیان داشت: بخش مهمی از آب مورد نیاز درختان آکالیپتوس و فضای سبز از زهاب‌های نیشکری تامین می‌شود.

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز گفت: شرکت در چارچوب تعامل و مشارکت با ستاد نهضت سبز خوزستان، منابع طبیعی و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد طرح کاشت ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر را در چند سال اخیر در محدوده زمین‌های واحد‌های هفتگانه نیشکری خوزستان اجرا کرده است.

او تصریح کرد: طرح‌های توسعه فضای سبز در تعدیل آب و هوا، کاهش شوری خاک، زیبایی چشم‌انداز منطقه و ایجاد اشتغال موثر و راهگشا بوده است.

ناصری بیان کرد: توسعه فضای سبز و کاشت درخت تنها به محیط درونی واحد‌های هفتگانه نیشکری خوزستان محدوده نیست و توجه به محیط پیرامونی نیز همواره مد نظر بوده و در همین پیوند ۲ شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر عملیات کاشت نهال را در حاشیه جاده اهواز - آبادان انجام دادند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نهال کاری ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.